Magazine PARK stopt
05-09-2012 (12:44) - Media
Bloom Publishing en WPG Uitgevers stoppen met de uitgave PARK. De laatste, 5e editie van PARK ligt vanaf donderdag in de winkel ligt.
Het is PARK niet gelukt binnen het jaar de afgesproken resultaten te laten zien.
De langere aanlooptijd die PARK nodig bleek te hebben is de titel in de huidige crisistijd niet gegeven.
PARK is ontstaan uit een idee van Marie Nanette Schaepman, die eerder het tijdschrift JAN op de markt bracht. Het idee een journalistieke glossy op de markt te brengen, een authentiek Nederlands product, met een umfeld voor het topsegment adverteerders ontstond in 2008. Schaepman heeft samen met een bevlogen team bladenmakers, journalisten en een commercieel team gewerkt aan het concept en het businessplan voor PARK.
In 2011 is een samenwerking gevonden tussen Bloom Publishing (de uitgeverij van Schaepman) en WPG Uitgevers. PARK is in december 2011 gelanceerd met een spetterend lanceringsfeest in Paradiso. Leon Verdonschot en Marie Nanette Schaepman deelden de hoofdredactie van de titel.