Mediabestedingen mondiaal omhoog

12-07-2012 (08:24) - Media

Bedrijven wereldwijd zijn iets minder terughoudend geworden met reclame-inkoop. De online bestedingen nemen overal toe. Enkel in Europa wordt de nullijn niet eens behouden. Internet is de enige positieve uitzondering hier, meldt Emerce.
 
Ieder kwartaal onderzoekt Nielsen hoeveel bedrijven uitgeven aan reclame en via welke media. De mondiale economische tegenwind drukte in eerste instantie de bestedingen, maar Nielsen ziet die nu weer wat aantrekken. ‘Het consumentenvertrouwen neemt toe en merken zoeken weer actief aansluiting tot de consument’, verklaart de onderzoeker de toenemende uitgaven.
 
De media met de meeste aantrekkingskracht zijn outdoor en – niet verrassend – internet. Op wereldschaal vertonen alle media groeicijfers, op reclame in tijdschriften na. Daar zijn de bestedingen ten opzichte van het eerste kwartaal van 2011 met 1,4 procent gedaald.
 

 


Emerce

Bureaus

Marketing

Economisch