NRC Media start branding campagne
05-09-2012 (09:20) - Media
Adverteerders kunnen op nrcmedia.nl gratis een vijftal whitepapers downloaden met gedetailleerde en relevante informatie over hun branches. Elk whitepaper (getiteld ‘Insight’) geeft inzichten in omvang, samenstelling en interesses van consumentengroepen in een specifieke branche.
NRC Media stelt Insights beschikbaar voor de sectoren Financiële dienstverlening, Zakelijke dienstverlening, Kunst en Cultuur, Automotive en Consumentenelektronica, ICT & Telecom. Daarmee speelt de uitgever van NRC Handelsblad en nrc.next in op de behoefte van adverteerders om een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie te ontwikkelen, die gebaseerd is op feiten. Tegelijk met de introductie van de serie Insights start een opvallende campagne waarin NRC Media als kennispartner van adverteerders en mediabureaus wordt gepositioneerd.
De inhoud van de vijf Insights is in opdracht van NRC Media samengesteld door Motivaction. Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereiksonderzoek) en DMS (Decision Makers Survey). Van iedere Insight wordt ook een infographic afgeleid, die via weblogs en social media verspreid gaat worden.
‘Als uitgeverij zijn wij dagelijks bezig om de consument te beraken met relevante en interessante content’, zegt Jan van der Marel, directeur-uitgever NRC Media. ‘Die kennis en ervaring delen we graag met adverteerders en mediabureaus, zodat die de beste resultaten bij hun doelgroep kunnen bereiken. Ook hebben wij al eerder dit jaar samen met de beste partijen op het gebied van online marketingstrategie, social media, SEO, augmented reality & 3D animaties, webcare, online videocontent en webcasting een uniek en onafhankelijk kennisnetwerk opgericht. Met deze innovatieve media-aanpak geven wij invulling aan de belofte dat NRC Media een kennispartner is voor adverteerders en mediabureaus.’