TV heeft positieve impact op gedrag consument

28-09-2012 (08:30) - Media

Bijna de helft van de consumenten in Engeland is geïnspireerd om hun gedrag positief te veranderen door tv-commercials en programma’s, volgens recent onderzoek. Het primaire doel van het onderzoek was om de non-profit sector, zoals de overheid en fondsen wervers, inzicht te geven in de werking van tv. Het onderzoek is ook interessant voor adverteerders in de profit sector die in hun bedrijfsvoering en communicatiecampagnes ethische en duurzame aspecten toepassen. In opdracht van Thinkbox , de Engelse tv-marketingorganisatie, zijn voor het onderzoek door Ipsos Media online 1000 Engelse consumenten van 15 jaar en ouder ondervraagd.

 
40% van de ondervraagden geeft aan dat zij door de tv-commercials en programma’s geïnspireerd werden om hun gedrag op een positieve manier te veranderen. Van de ondervraagden gaf 55% aan: ‘TV maakt me meer bewust van maatschappelijke onderwerpen en doelen. 51% was het eens met ‘Maatschappelijke onderwerpen en doelen lijken realistischer als je ze op TV ziet’. 47% met ‘TV maakt mij emotioneler/meer betrokken’.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch