Bart Nauta gaat TNS NIPO leiden
06-10-2009 (00:00) - Mensen
Per 1 oktober 2009 is Bart Nauta benoemd tot algemeen directeur van marktonderzoekbureau TNS NIPO. Hij volgt hiermee Edward Hermans op, die zich volledig gaat wijden aan adviesbureau Leeuwendaal. Bart Nauta (1962) is eigen kweek. Hij kent het bedrijf van haver tot gort. Sinds 2007 was hij commercieel directeur van TNS NIPO. Daarvoor was hij achtereenvolgens algemeen directeur van zusterorganisatie Bureau Veldkamp (2002) en sectordirecteur Business & Finance.
Bart Nauta: ‘Degelijk en betrouwbaar, dat is ons imago en dat wil ik graag zo houden. Maar intussen investeren we fors in innovatieve, online onderzoeksoplossingen en denken we verder dan de klassieke vragenlijst. Dialoog en interactie met onze respondenten wordt een steeds belangrijker ingrediënt van goed marktonderzoek.
Gefundeerde, betrouwbare verwachtingen kunnen uitspreken over toekomstig gedrag, daar draait het allemaal om. De recente fusie met Research International geeft ons daartoe een nog betere basis. Onze nieuwe collega’s verbreden en verdiepen onze kennis en kunde over de FMCG-markt en verrijken ons met kwalitatieve expertise.’
Edward Hermans vertrekt naar Leeuwendaal, een onafhankelijk adviesbureau op het gebied van HR, management & organisatie en juridisch advies. Edward Hermans: ‘Dit is het bedrijf dat ik in 2007 samen met Arjen Kuijten overnam van de oprichters. Ik zal me voornamelijk bezighouden met VOS/ABB Consulting & Juridisch Advies, een adviesbureau dat Leeuwendaal dit jaar verwierf. TNS NIPO laat ik met een gerust hart achter in de handen van Bart Nauta. Hij heeft een scherpe en heldere visie op de ontwikkelingen in het vak. En belangrijker nog: hij voelt feilloos aan hoe je die moet vertalen in commercieel succesvolle toepassingen voor de korte en lange termijn.’