Blyk benoemt Michiel Ebeling voor ad sales
19-08-2008 (11:13) - Mensen
Blyk, het nieuwe pan-Europese mobiele netwerk voor jongeren tussen 16 en 24 jaar, dat gefinancierd wordt door adverteerders, is weer een stap dichter bij de lancering in Nederland. Michiel Ebeling verlaat Sanoma om Head of Advertising Sales te worden bij het nieuwe medium.Blyk brengt jongeren in contact met voor hen relevante merken en geeft maandelijks gratis belminuten en smsjes - vóóraf en zonder contract. Voor merken is Blyk een innovatief communicatiekanaal: het biedt direct toegang tot 16- tot 24-jarigen die zich hebben aangemeld. Merken kunnen relevante communicatie sturen aan jongeren, omdat deze een uitgebreid profiel hebben ingevuld.
Na Eric Kip (ex-Mediacom) is Michiel Ebeling de tweede ervaren mediaman die het van oorsprong Finse netwerk Blyk binnenhaalt. Ebeling geeft vanaf september leiding aan de ad sales afdeling, In deze functie rapporteert hij aan Managing Director Eric Kip.
Michiel Ebeling over zijn nieuwe baan: “Na 5 jaar met veel plezier bij de grootste uitgever van Nederland te hebben gewerkt, ben ik er trots op om over te stappen naar een bedrijf dat pas net begonnen is aan een enorme groei. Ik zie het als onze taak om adverteerders enthousiast te krijgen voor de creatieve mogelijkheden die het nieuwe communicatiekanaal biedt. De response rate op de campagnes van Blyk is gemiddeld 29%. Er is geen ander medium dat dergelijke cijfers kan laten zien!”
Blyk’s Managing Director in Nederland, Eric Kip: “We zijn blij met de komst van Michiel. Ik heb bewondering voor de vernieuwende wijze waarop hij bij Sanoma verschillende titels, waaronder de glossy Grazia, in de markt heeft gezet. Blyk wil alleen de beste mensen in huis halen, en Michiel is daar het bewijs van. Met hem aan boord hebben we bij Blyk in Nederland nu een goede mix van managers met ervaring aan bureauzijde, als adverteerder en media-exploitant.”
Blyk – opgericht door voormalig Nokia-president Pekka Ala-Pietilä – is in september 2007 van start gegaan in Groot-Brittannië. In april dit jaar passeerde Blyk de mijlpaal van 100.000 leden, zes maanden eerder dan gepland. Investeerders als Goldman Sachs tonen grote belangstelling in Blyk. Details over de lancering in Nederland zullen later bekend worden gemaakt.