Joris Hofstede Creative Director bij Qi

05-09-2008 (10:19) - Mensen

Joris Hofstede is per 1 september gestart als Creative Director van Qi en zal in die functie ook deel uitmaken van het management team. Joris was hiervoor onder andere eigenaar van Blaffende Honden en Creative Director van online bureau Strawberries.
 
Hofstede: “Qi en ik hebben elkaar gevonden vanwege de gedeelde liefde voor het slim combineren van merkstrategie met online media en techniek. Vooral het interactieve karakter van het werk van Qi spreekt mij erg aan.”

Sebastiaan van Rijnsoever, managing director van Qi: ”Het is voor een bureau als Qi cruciaal om een gedreven creatieve leiding te hebben met een sterke visie op digitale, impactvolle communicatie. Joris brengt dat mee en past bovendien perfect binnen onze dna.”
 
 Joris is erg enthousiast over het team van Qi en kijkt uit naar intensieve samenwerking.  Hofstede: “Samen met de art directors van Qi zal ik mij de komende periode richten op het verbreden van het netwerk en de diensten van het bureau. Daarnaast zal mijn focus liggen op het, in lijn met de in 11 jaar opgebouwde reputatie van Qi, creëren van nieuw, prijswinnend interactief werk.”

Joris heeft een voorliefde voor interactief documentair en redactioneel werk en werkte in het verleden onder andere voor Teleac, Rabobank, Nickelodeon, Kswiss Bijenkorf, V&D, SNS Reaal Fonds, Invito, Prosport, Manfield, Dolcis, Design.nl, Hunkemoller, Tommy Hilfiger