Maarten van der Weijden ambassadeur Week van Zorg en Welzijn
13-12-2016 (15:34) - Mensen
Ruim duizend locaties van zorg- en welzijnsorganisaties in het hele land openen van 13 tot en met 18 maart 2017 hun deuren voor de Week van Zorg en Welzijn. Maarten van der Weijden heeft zich als ambassadeur verbonden aan dit jaarlijkse evenement.
Het motto van de week van zorg en welzijn is ‘Maak kennis met kunde’. Met deze campagne probeert de sector de veelzijdigheid van Zorg en Welzijn te tonen, de nieuwe ontwikkelingen te laten zien en de mensen die er werken in de schijnwerpers te zetten.
Van der Weijden: ‘Ik ben heel dankbaar voor de zorg die ik heb gehad in de tijd dat ik leukemie had. Ik heb de kennis en kunde van de zorgprofessionals destijds zelf mogen ervaren. Daardoor was ik ervan overtuigd dat ik de beste behandeling kreeg die er was. We leven in een maakbare wereld waarin we allemaal kunnen doen wat we willen. Maar als je ziek wordt en je hebt hulp nodig merk je pas echt dat hulp krijgen niet iets vanzelfsprekends is. Ons zorgstelsel is een van de beste ter wereld. Daar mogen we met recht trots op zijn.’
De Week van Zorg en Welzijn is een initiatief van het landelijk dekkend samenwerkingsverband van 14 regionale werkgeversorganisaties. Zij houden zich onder meer bezig met de arbeidsmarkt van Zorg en Welzijn. De werkgeversorganisaties werken samen in de Stichting RegioPlus (www.regioplus.nl) die de Week van Zorg en Welzijn coördineert.