Max Schoorl naar Discovery Networks Benelux
26-08-2009 (08:19) - Mensen
Max Schoorl is aangetrokken als Business Development Manager bij Discovery Networks Benelux. In die hoedanigheid zal hij zich onder meer focussen op de commerciële strategie, inventory management en productontwikkeling. Hij begint op 1 september aanstaande.
Het aantrekken van Schoorl is het resultaat van de explosieve groei die Discovery Networks Benelux doormaakt. Hij zal zich in zijn nieuwe functie onder meer bezighouden met het dienstenpakket dat Discovery Networks haar adverteerders in de Benelux aanbiedt. Verder zal hij zich bezighouden met new business, commercieel onderzoek, financiële processen en inventory management.
Schoorl heeft ruim tien jaar ervaring bij diverse mediabureaus waaronder Starcom en Mindshare. In zijn laatste functie was hij als RTV Director lid van het Management Team van BrandConnection.
Allard Ruyl, commercieel directeur bij Discovery Networks Benelux: 'Wij zijn zeer blij met de komst van Max. Hij heeft een schat aan ervaring en weet als geen ander wat belangrijke beweegredenen zijn voor adverteerders om televisie als medium in te zetten. Met zijn netwerk, inzicht en kennis van de traditionele en digitale markt zullen wij nog beter kunnen inspelen op de snelle ontwikkelingen in ons vak en de effectiviteit van onze doelgroepzenders Discovery Channel en Animal Planet.
Daarnaast heeft hij veel ervaring in het initiëren van mediaprocessen en ontwikkelen van communicatiestrategieën. Dit wordt voor ons steeds belangrijker gezien de enorme toename (185 procent in 2009) van de non-spot samenwerkingen met adverteerders.'