Michiel Buitelaar wordt Chief Digital Media bij Sanoma
25-09-2009 (10:37) - Mensen
Sanoma Magazines benoemt Michiel Buitelaar per 1 november tot Chief Digital Media. In deze functie geeft hij leiding aan de digitale activiteiten bij de internationale organisatie van Sanoma Magazines. Naast zijn nieuwe rol als internationaal board member, blijft Buitelaar ook zijn huidige functie als COO Digital Media bij Sanoma Uitgevers in Nederland uitvoeren.
Met deze organisatiewijziging zet Sanoma Magazines haar ambitie - digitale media internationaal verder ontwikkelen en de inkomsten daaruit vergroten - kracht bij. Buitelaar wordt lid van de Management Board van Sanoma Magazines en rapporteert aan President & CEO Eija Ailasmaa. In zijn functie van COO Digital Media blijft hij rapporteren aan Dick Molman, CEO van Sanoma Uitgevers.
Michiel Buitelaar zal zich in zijn nieuwe functie richten op het bepalen van de strategie en het uitbouwen van digitale media activiteiten voor de internationale organisatie. In Nederland, Bulgarije en Hongarije is Sanoma in digitale media marktleider. Buitelaar zal zich nu richten op de digitale ontwikkeling in alle 13 landen waar Sanoma Magazines actief is.
Buitelaar: ‘In Nederland is het gelukt om de meerwaarde van digitale activiteiten te concretiseren en digitale media te integreren in Sanoma Uitgevers. Ook zijn we voorloper in de ontwikkeling van mobiele diensten en online video. Het is een mooie kans om nu ook op internationaal niveau structureel vorm te gaan geven aan de mogelijkheden van digitale media.’
Buitelaar heeft ruime ervaring op gebied van digitale media. Als Directeur Consumentenmarkt bij KPN was hij verantwoordelijk voor alle televisie-, telefonie-, en internetactiviteiten en bij Endemol was hij wereldwijd verantwoordelijk voor digitale media en new business. Sinds 2008 is Buitelaar als COO Digital Media van Sanoma Uitgevers verantwoordelijk voor de ontwikkeling van digitale media van multimediaconcern Sanoma Uitgevers en haar dochters ilse media, Sanoma Men’s Magazines en Jonge Gezinnen.