Raymond van Buuren komt Buzzer versterken
15-09-2008 (15:58) - Mensen
Raymond van Buuren (51) gaat marketingbureau Buzzer versterken als Director Business Development. Hij wordt verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van een aantal grotere klantrelaties, zowel in Nederland als in België en Duitsland. Daarnaast zal hij Word of mouth-marketing, de markt waarin Buzzer een leidinggevende positie inneemt, introduceren bij nieuwe klanten en sectoren.Raymond van Buuren was 20 jaar actief in de reclamewereld (PPGH/JWT, Publicis) en leidde in Nederland, Spanje, Italië en Zwitserland internationale accounts in financiële dienstverlening, automobiel, fmcg en de publieke sector. Zo was hij tussen ’99 en 2002 verantwoordelijk voor de informatie en educatie campagne rondom de introductie van de euro door heel Europa. Voor zijn stap naar Buzzer werkte hij als internationale marketingdirecteur van Stage Entertainment, het theaterbedrijf van Joop van den Ende. Daar leerde hij Buzzer kennen.
Willem Sodderland, oprichter en algemeen directeur van Buzzer: “Raymond komt op een zeer gelukkig moment. Waar bedrijven ons eerst als interessant experiment zagen worden we nu door de geboekte resultaten een structureel onderdeel van de mediamix. Met de uitgebreide ervaring van Raymond in het beheren en uitbouwen van grote, langdurige klantrelaties past hij perfect in deze nieuwe fase en kan hij onze groei verder helpen versnellen. Zijn internationale ervaring en netwerk zijn daarnaast goed inzetbaar bij onze expansie naar buitenlandse markten, zoals Duitsland.'
In een korte toelichting op zijn stap verklaarde Raymond van Buuren: 'In de wereld van entertainment hoef je niemand te overtuigen dat de ‘buzz’ van consumenten bepalend is voor het succes van je producties. Buzzer is het eerste bureau dat zich professioneel toelegt op het optimaal benutten van dit fenomeen. Door het te stimuleren en ernaar te luisteren. Word of Mouth en de dialoog met consumenten heeft in alle sectoren een enorme toekomst, en Buzzer is internationaal koploper. Die combinatie is voor mij doorslaggevend.'