René Repko naar retailketen Action
15-01-2016 (18:24) - Mensen
René Repko (ex-Hema, ex-Sligro) en en nu nog bij Rituals, gaat per 14 maart als marketing directeur naar discount-retailketen Action.
buitenland
Als marketing directeur wordt Repko niet alleen verantwoordelijk voor de marketing van de winkels in Nederland (341 filialen), maar ook voor de verdere expansie naar het buitenland. Action heeft tot nu toe winkels geopend in Frankrijk (120), België (116), Duitsland (76) Luxemburg (1) en Oostenrijk (1).
lage prijzen blijven
Er is volgens Repko geen enkel gevaar dat Action met zijn komst het eigen DNA gaat verloochenen. ‘Action staat bekend als discounter, een winkel met lage prijzen. Dat blijft zo.’
expansie
Action is vanaf 2011 onder leiding van Ronald van der Mark snel gegroeid. Van der Mark werd vorig jaar september opgevolgd door Sander van der Laan (ex-Albert Heijn). Repko stelt vast dat de grote groei nu vooral uit het buitenland kan komen. Het zwaartepunt ligt voorlopig op Duitsland en Frankrijk.