Richard Voorburg versterkt VANAD Business Consultancy
07-07-2009 (12:51) - Mensen
VANAD Business Consultancy heeft zich versterkt met Richard Voorburg. De 36-jarige Voorburg wordt als Senior Consultant onder andere verantwoordelijk voor de acquisitie van nieuwe projecten van VANAD Business Consultancy, dat zich richt op het ondersteunen van commerciële bedrijfsprocessen. Voorburg komt over van Superaanbod.nl, waar hij de functie van General Manager bekleedde. Daarvoor deed hij jarenlang ervaring op in marketing en commerciële functies bij onder meer KPN, Orange en UPC.
De achtergrond van Voorburg past prima in de bedrijfsfilosofie van VANAD, dat met haar verschillende bedrijfsonderdelen ondernemingen helpt om zich klantcentraal te organiseren en haar commerciële bedrijfsprocessen daarop te optimaliseren. Voorburg werkte onder meer voor de BOVAG en Louwman & Parqui, importeur van Toyota in Nederland. Binnen KPN, Orange en UPC was hij verantwoordelijk voor een deel van het klantcontactproces, onder meer op het gebied van retentie en channelmarketing.
Directeur Jacques Snijders van VANAD Business Consultancy is vanzelfsprekend erg tevreden met de aanstelling van Richard Voorburg, met wie hij bij KPN al enige tijd samenwerkte. “Richard is een gedreven en slimme marketeer die ons kan helpen om nieuwe commerciële ingangen te betreden. Hij is een aanwinst voor onze organisatie en zijn kennis en ervaring zijn ook voor onze zusterbedrijven van grote waarde”, weet Snijders.
Klanten vormen de rode draad in de carrière van Voorburg. “In mijn marketing en sales functies heb ik altijd als doel gehad om klanten midden in een organisatie te zetten. In de telecomsector heb ik mij vooral aan de ‘achterkant’ van de customer life cycle begeven: hoe zorg je ervoor dat klanten daadwerkelijk trouw blijven aan een leverancier en de (contract)relatie verlengen? Ik vind dat één van de leukste disciplines om mee bezig te zijn, omdat daarbij de oudste marketingwetten in werking treden: het kost minder geld om een klant tevreden te maken en te houden dan een nieuwe klant te werven.”
Als Channel Manager van KPN maakte Voorburg enkele jaren geleden al kennis met VANAD. Hij onderhield nauwe banden tijdens de samenwerking tussen het facilitaire contact center en de telecomgigant. “In mijn rol bij KPN ben ik met VANAD in aanraking gekomen. Met het gedeelde geloof dat elk contactmoment een commerciële kans biedt, is in korte tijd het retentieteam opgebouwd. Ik kijk met een goed gevoel terug op deze periode. Ik kijk er naar uit om vanuit mijn nieuwe rol mijn steentje aan het succes van VANAD en haar opdrachtgevers bij te dragen”, besluit Voorburg.