Spil games nieuwe Chief Commercial Officer

17-11-2008 (16:10) - Mensen

Bij SPIL GAMES, één van ‘s werelds snelst groeiende aanbieders van online games, is Sidney Mock per 1 november gestart als de nieuwe CCO. Mock stuurt Sales en Business Development aan en is daarmee omzetverantwoordelijk voor alle inkomsten van de 50 online gameportals. Sidney Mock verstrekt het team van SPIL GAMES na een succesvolle periode bij Google Nederland. In zijn laatste rol bij Google als “Industry Leader” was hij in de Nederlandse markt verantwoordelijk voor de verkoop van Google-producten binnen de sectoren financiële dienstverlening, personenauto’s en uitgevers.
 
Voorafgaand aan zijn rol als Industry Leader was Mock Country Marketing Manager voor Google Benelux. Gedurende deze periode was hij onder andere verantwoordelijk voor de lancering van Google Maps, iGoogle en de introductie van YouTube in de Benelux. Hiervoor is Mock werkzaam geweest bij Monster Worldwide. In de funtie van Marketing Director heeft hij in Nederland ervoor gezorgd dat Monsterboard marktleider is geworden. 
 
“SPIL GAMES profiteert van de voortdurende groei in de online gamemarkt. Adverteerders zullen steeds meer gebruik maken van onze portals om op effectieve wijze een specifieke doelgroep bereiken, aldus Sidney Mock. "Met talloze innovatieve projecten in het verschiet ga ik genieten van een uitdagende periode bij SPIL GAMES.”     
 
“Sidney Mock brengt een waardevolle mix van creativiteit, passie en zakelijk instinct met zich mee die van onschatbare waarde zijn,” zegt Peter Driessen, CEO van SPIL GAMES. “De resultaten die hij in de Benelux heeft bereikt voor Google, zijn bewonderenswaardig. We zijn er dan ook van overtuigd dat hij dat succes bij ons zal voortzetten.”