2 uur social time perfect voor salesprofessionals
08-09-2016 (12:08) - Toeleveranciers
LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar het verband tussen social selling en het behalen van sales-targets. 50% van de beste sales professionals blijken 1 á 2 uur per dag op social media als LinkedIn, Twitter of Facebook te bouwen aan relaties met prospects.
Vooral jonge salesprofessionals tot 24 jaar zijn succesvol. 93% van hen haalt de targets, dat is tien procent boven het gemiddelde van 83%. Ruim tweederde van deze young professionals (67%) zegt dat social selling helpt bij het sluiten van de deal.
Martijn Baten, medeoprichter van de Nederlandse Social Media Academie snapt wel dat social media jonge sales professionals helpt om sneller hun targets te halen: ‘Dit toont aan dat zij zich veel meer bewust zijn van de mogelijkheden die social media zoals LinkedIn bieden om inzicht te verkrijgen in relevante personen voor de organisatie en om deze inzichten adequaat in te zetten tijdens een salestraject.’
email en telefoon
De beste sales professionals zetten niet alleen social media in tijdens hun verkooptraject. Email (77%) en telefoon (70%) zijn nog steeds de belangrijkste tools voor het onderhouden van de relatie met de prospect. Bovendien ziet de helft (54%) van de salesmanagers hun prospects regelmatig face to face in een zakelijke omgeving om de relatie goed te houden.