50 jarig NIMA begraaft tijdscapsule
01-12-2016 (17:50) - Toeleveranciers
NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft vandaag zijn vijftigste verjaardag gevierd door een tijdcapsule te begraven, precies op de plaats waar de organisatie vijftig jaar geleden is opgericht.
De capsule bevat bijdragen van leden over de toekomst van het vak aan de hand van vijftig metatrends, variërend van ‘extreme personalisatie’ tot ‘eeuwig leven’ en is begraven in de buurt van Postillion Hotel Bunnik, waar ooit de motoResto stond – het eerste snelwegrestaurant van Nederland.
overlevers
NIMA-bestuurslid Mabel Nummerdor vatte in het kort voor de ongeveer veertig aanwezigen samen wat de leden als boodschap hadden meegestuurd. Veel inzendingen beschreven nieuwe samenlevingsvormen, de inzet van high tech of verandering van de relatie tussen bedrijven en consumenten, die allemaal van invloed zullen zijn op de verandering van marketing. Nummerdor: ‘Opvallend is vooral de positieve toon. Marketeers zien ze de verre toekomst kennelijk zonnig in en dat verbaast me ook niet. Als je iets nodig hebt voor succes in dit vak, is het vernuft en het vermogen om aan te passen. In die zin zijn marketeers de ideale overlevers.’
Op de foto:
Bart Kuppens, Vice-President Digital Transformation Unilever, begraaft onder toeziend oog van Martin Huisman, voorzitter NIMA, de toekomst van Marketing