AI-technologie voor influencer marketing Join beschikbaar als white label
09-01-2019 (09:28) - Toeleveranciers
Influencer marketing platform Join biedt haar software per direct aan als white label-oplossing. Agencies en managements kunnen vanaf nu gebruik maken van de software van Join om talenten en merken te koppelen op hun eigen website. Daarbij hebben ze de beschikking over dezelfde Artificial Intelligence-software die gebruikt wordt op het platform van Join zelf.
In 2018 realiseerde Join meer dan 4000 samenwerkingen tussen merken en influencers. De posts die uit die samenwerkingen zijn voortgekomen, creëerden een gecombineerd bereik van 75 miljoen. Join is ontwikkeld met de gedachte om micro-influencers en merken met elkaar te verbinden. Met het aanbieden van de white label-oplossing wil het platform de gehele markt kunnen bedienen.
putten uit groter reservoir
“We merkten de afgelopen maanden dat steeds meer grote namen op ons platform actief werden. Omdat macro-influencers zich vaak door agencies laten vertegenwoordigen, was dit voor ons een logische stap”, aldus Paolo Martorino, co-founder en CEO van Join. “Merken kiezen nu vaak voor de bij hun agency aangesloten influencers. Met de software van Join kunnen de agencies en de merken putten uit een veel groter reservoir. Zo kunnen agencies altijd de juiste influencer vinden voor hun klant, ook als ze deze niet zelf in huis hebben. Daarnaast kunnen agencies nu ook aanvragen krijgen van niet-klanten die met hun influencers willen werken”, zegt Martorino.
De white label-oplossing is ook beschikbaar voor publishers en mediabureaus die zo hun mediakanalen via de software aan merken kunnen aanbieden.