Bunzl verpakt minder lucht
06-01-2017 (09:00) - Toeleveranciers
Bunzl Retail & Industry, leverancier van verpakkingen, disposables en hygiëneproducten, presenteert tijdens de Webwinkel Vakdagen 2017 oplossingen om slimmer te verpakken in zowel de food- als de non-food e-commercebranche.
Dertig tot veertig procent van de pakketten die worden verzonden bestaat uit lucht. Dat blijkt uit onderzoek dat het Vlaams Instituut voor de Logistiek (VIL) in 2016 uitvoerde. Bedrijven gebruiken vaak een te grote doos voor de omvang van een product waardoor te veel verpakkings- en opvulmateriaal wordt gebruikt. Hierdoor nemen pakketten onnodig veel ruimte in beslag tijdens transport. De pakketten zijn daardoor minder duurzaam dan ze zouden kunnen zijn en zorgen voor hogere kosten voor verpakkingsmateriaal en bezorging.
Tijdens de Webwinkel Vakdagen deelt Bunzl concrete verpakkingsoplossingen en ideeën om minder lucht te verpakken. Hoe kan een bedrijf bijvoorbeeld zijn dozenpakket optimaliseren en het percentage lucht in de doos tot een minimum beperken? Wat zijn de opties van op maat gemaakte dozen, waarmee voor elke zending een passende doos gemaakt kan worden? Of hoe kan een aanpassing in de primaire verpakking van een product zorgen voor een efficiëntere verzending? Op deze en andere vragen geven de adviseurs van Bunzl antwoord tijdens de beurs.