Clear Channel lanceert campagne Capture Cannes
17-06-2016 (10:57) - Toeleveranciers
Clear Channel Outdoor (CCO), sponsor van het 2016 Cannes Lions International Festival of Creativity, zal tijdens de festivaleditie van dit jaar het creatieve, engagerende potentieel van buitenreclame laten zien. Daarbij wordt gebruikgemaakt van toonaangevende digitale out-of-home activeringsoplossingen via 's werelds grootste digitale dakreclamepaneel, ‘Le Grand Screen’, en meerdere kleinere schermen.
Er zullen campagnes van een reeks partners worden getoond, waaronder: Bannerboy, Campaign, BuzzRadar, Carat, Film Club, Grand Visual, Kinetic, Koffeecup, Ogilvy, Show+Tell en Snack Media.
De creatieve concepten omvatten: motion tracking; immersieve gamificatie; sociale sentimentanalyse; live nieuws en Euro 2016-updates; door de gebruikers gegenereerde inhoud; gecureerde fotojournalistiek; conditional-triggered content; hyperlokale contextuele relevantie en gegevensaggregatie, -integratie en -visualisering.
Daarnaast zal CCO zijn eigen creatieve campagne onthullen: Capture Cannes, een digitaal aangestuurde buitenreclamecampagne waarin het verhaal van het festival wordt verteld aan de hand van fotografische content die in de loop van de week is vastgelegd en dagelijks op Le Grand Screen wordt getoond. Via innovatieve draagbare Narrative Clip-camera's zal een kleine groep invloedrijke personen uit de reclamewereld een spontaan fotografisch verslag samenstellen van wat er van zonsopgang tot zonsondergang in Cannes gebeurt.