Clear Channel wint concessie Barcelona
04-07-2016 (16:49) - Toeleveranciers
Clear Channel wint het contract voor de exploitatie van buitenreclameobjecten in de Spaanse stad Barcelona en is daarmee de komende twee jaar verantwoordelijk voor het beheer en de exploitatie van 1.419 bushokjes, 20 digitale schermen, 61 panelen in openbare toiletten, 432 informatieschermen en andere buitenreclameobjecten.
Naast het winnen van de concessie Barcelona, wordt Clear Channel ook verantwoordelijk voor de exploitatie van 1.500 bushokjes in 509 andere Catalaanse gemeenten. Het winnen van Barcelona volgt op het eerdere succes dit jaar, waarbij het contract voor de exploitatie van buitenreclameobjecten in Madrid werd binnengehaald. Clear Channel versterkt hiermee haar positie in de Spaanse markt aanzienlijk.
Het contract dat het onderhoud van onder andere de bushokjes en publieke informatieservices behelst, wordt gefinancierd door de advertentie-inkomsten uit de exploitatie van de 3000 reclamevakken en 20 digitale schermen. Daarnaast ontvangt de gemeenteraad van Barcelona een jaarlijkse vergoeding van €15,5 miljoen.
Opvallend feit is dat minimaal 10% van de werknemers die aangetrokken is voor dit project, bestaat uit mensen die moeilijkheden hebben ervaren bij het betreden van de arbeidsmarkt.