Compleet vernieuwde versie van tijdschriften-app gelanceerd

04-07-2016 (12:32) - Toeleveranciers

Maggy lanceert vandaag een geheel vernieuwde versie van zijn ‘all-you-can-read’ tijdschriften-app. Maggy maakt tijdschriften lezen op je mobiel prettig voor iedereen door deze per artikel te presenteren, in plaats van via een PDF-versie van een magazine. Voor lezers is het nu mogelijk losse artikelen te bookmarken en offline te lezen. Ook krijgen gebruikers voortaan persoonlijke suggesties op basis van hun leesgedrag.
 
Maggy biedt net als Blendle losse artikelen aan, maar dan onbeperkt voor een vast bedrag van 5,99 euro per maand. Het aanbieden van losse artikelen zorgt ervoor dat Maggy een gepersonaliseerde ervaring kan bieden. Op basis van favoriete tijdschriften, interesses en leesgedrag worden suggesties gedaan voor nieuwe artikelen.
 
De update van de app maakt het onder andere mogelijk om artikelen te bookmarken en offline te kunnen lezen. Met de update zijn zestien nieuwe titels beschikbaar, waaronder Foodies, Autoreview en DIGIFTO van uitgevers F&L Publishing Group en Clipboard Publications. Het feit dat uitgevers zich blijven aanmelden voor Maggy geeft ook aan dat de bladen vertrouwen hebben in Maggy.
 
De nieuwe versie van Maggy is nu gratis te downloaden voor iOS. Een nieuwe versie voor Android volgt snel.
  
Maggy is een Nederlandse startup, in januari 2016  gelanceerd door ondernemers Michael Croll en Rutger Tijkotte. Lezers van Maggy hebben ongelimiteerd de beschikking over 49 Nederlandstalige tijdschriften, waaronder glossy’s zoals Cosmopolitan en Quote, maar ook Vrij Nederland, Delicious en Fabulous Mama. Maggy kreeg begin 2015 een subsidie van 61.450 euro van het Stimuleringsfonds voor de Pers, gericht op persinnovatie.