Daisycon introduceert de ‘assist’
23-06-2016 (07:30) - Toeleveranciers
Daisycon introduceert een nieuwe feature op het gebied van conversie-attributie binnen het affiliate-kanaal. Met de ‘conversie-assist’ biedt het netwerk haar adverteerders een handige noviteit waarmee zij gericht kunnen samenwerken met publishers.
Dankzij de nieuwe functionaliteit kan een adverteerder een additionele vergoeding toekennen aan een publisher die een wezenlijke bijdrage heeft geleverd aan een conversie.
Deze zogenaamde “conversie-assist” kan worden toegekend aan vooraf gedefinieerde publishers. Adverteerders kunnen zo gericht publishers motiveren promotie te voeren, bijvoorbeeld bloggers of contentsites met relevante content en dito doelgroep.
Engagement Mapping
Dankzij het door Daisycon ontwikkelde Engagement Mapping heeft een adverteerder al volledige transparantie over de customer journey langs de aangesloten publishers, voordat een bezoeker tot aankoop overging. Deze functie is nu uitgebreid met de mogelijkheid een additionele vergoeding toe te kennen aan de publisher die de voorzet heeft gegeven tot de conversie. Om gebruik te maken van deze optie hoeft de adverteerder zelf niets extra’s te implementeren of aan te passen aan de conversiecode.
Dankzij het door Daisycon ontwikkelde Engagement Mapping heeft een adverteerder al volledige transparantie over de customer journey langs de aangesloten publishers, voordat een bezoeker tot aankoop overging. Deze functie is nu uitgebreid met de mogelijkheid een additionele vergoeding toe te kennen aan de publisher die de voorzet heeft gegeven tot de conversie. Om gebruik te maken van deze optie hoeft de adverteerder zelf niets extra’s te implementeren of aan te passen aan de conversiecode.
Marko Dobroschelski, CEO van Daisycon over de conversie-assist: 'Met deze innovatie maken we het affiliate-kanaal meer stuurbaar. Het gaat niet enkel om de laatste klik maar ook om het bereik en de traffic die publishers insturen en die bijdragen aan de conversie.'