De Persgroep neemt Synpact over

03-10-2016 (13:19) - Toeleveranciers

Synpact, de grootste speler van ondernemersmarketing in Nederland en onder meer eigenaar van de ‘Week van de Ondernemer’, wordt overgenomen door de Persgroep Nederland.


De diensten en activiteiten van Synpact sluiten naadloos aan op het business-to-business portfolio van de Persgroep en haar eigen multimediale platform De Ondernemer. Gezamenlijk bereiken de twee partijen ruim 800.000 ondernemers.

De ambitie is om als combinatie het meest complete zakelijke platform te bouwen. Zo krijgen ondernemers een wereld aan mogelijkheden tot hun beschikking met de beste en meest relevante zakelijke activiteiten, diensten, netwerk en inspiratie.

Synpact is twintig jaar actief en bestaat uit een team van 40 medewerkers. De jaaromzet bedraagt ca. € 8 miljoen. Synpact doet continue onderzoek onder ondernemers, ontwikkelt (digitale) campagnes voor haar opdrachtgevers en organiseert toonaangevende ondernemersevents. De doelgroep, die met maatwerkcampagnes en events wordt bediend, gaat van ZZP tot MKB en van startup tot familiebedrijf. Ook is het bedrijf initiatiefnemer van het ‘Nationaal Ondernemers Onderzoek’ en de ‘MKB-Monitor’. Het bekendste format uit de koker van Synpact is de ‘Week van de Ondernemer’. Sinds 1997 werden in verschillende regio’s 128 edities georganiseerd, waar ruim 250.000 ondernemers aan deelnamen.