Exterion Media verstevigt concessieposities en breidt digitaal verder uit
11-07-2016 (10:07) - Toeleveranciers
Met de gewonnen aanbestedingen voor Lingewaard en Etten-Leur en toevoeging van 4 digitale schermen in de IJhal van het Amsterdam CS bouwt Exterion Media haar positie verder uit.
Op vrijdag 1 juli is het contract tussen Exterion Media en de gemeente Lingewaard voor het beheer, onderhoud en de reclame exploitatie van abri’s ingegaan voor een periode van 8 jaar.
De gewonnen concessie bestaat uit de kernen Bemmel, Doornenburg, Gendt, Haalderen, Huissen en Ressen. Samen met oonder andere de exploitatie van de abri’s in Nijmegen heeft Exterion Media hiermee een nog beter gebalanceerd aanbod in de provincie Gelderland.
Daarnaast loopt het huidige contract voor de exploitatie van de reclamevlakken in de gemeente Etten-Leur op 31 juli 2016 af en heeft Exterion Media de door de gemeente uitgeschreven aanbesteding opnieuw weten te winnen. De nieuwe concessieovereenkomst wordt aangegaan voor een periode van ruim 7 jaar.
Daarnaast breidt Exterion Media haar digitale aanbod uit. Sinds 1 juli is ook het laatste deel van de prestigieuze IJhal van het Amsterdam CS geopend en zijn daar 4 digitale 70 inch schermen geplaatst. Hiermee komt het totale aantal schermen, in de maar liefst 250 meter lange hal, op 15 uit. In totaal heeft Exterion Media nu 33 digitale schermen op Amsterdam Centraal Station.
Eric Kip, Managing Director, Exterion Media: 'Wij zijn erg blij ons concessieportfolio verder geoptimaliseerd te hebben waarbij wij onze adverteerders een nog betere combinatie tussen bereik en contacten kunnen bieden. Daarnaast werken wij intensief aan de groei van ons digitale netwerk middels schermen op kwalitatief hoogwaardige locaties zoals de IJhal op Amsterdam CS. Met ruim 500 digitale schermen van elk minimaal 55 inch is een nieuwe tijd aangebroken waarbij wij adverteerders full motion advertising kunnen bieden op hoogwaardige locaties waar veel mensen zijn.'