FremantleMedia Netherlands integreert digital content label Tiny Riot
13-12-2017 (09:09) - Toeleveranciers
Televisie content en online content zijn inmiddels onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met de snelheid van de huidige marktontwikkelingen is het niet langer logisch binnen een content bedrijf als FremantleMedia Netherlands digital als aparte activiteit te blijven zien. Besloten is dan ook met ingang van 1 januari 2018 alle digitale activiteiten volledig te integreren met de core business van FremantleMedia Netherlands, te weten het ontwikkelen en produceren van video content voor alle platformen.
Medio 2013 startte FremantleMedia Netherlands, onder leiding van Arthur Clement, met het opzetten van een digitaal content label. Dat resulteerde in digital format agency Tiny Riot. In korte tijd bloeide er een succesvol, zelfstandig label op. Tiny Riot voert opdrachten uit voor merken als Olvarit, Ministerie van Defensie, Gall & Gall, Praxis, Vriendenloterij, Ziggo, Allerhande, BankGiro Loterij en verschillende digitale formats voor de MCN van RTL. Tevens zijn er succesvolle IP merken gelanceerd, waaronder: Continuum (online boyband) en het YouTube-kanaal Kleintjes.
één creatieve afdeling
Voor de klanten en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig. Met dien verstande dat FremantleMedia Netherlands gaat werken vanuit één creatieve afdeling waarbinnen het Tiny Riot label en het Blue Circle label beide vertegenwoordigd zullen zijn. Hierdoor zal de creatieve slagkracht van FremantleMedia Netherlands vergroten, verbeteren en verbreden. De projecten en aanspreekpunten blijven over het algemeen ongewijzigd. Echter zal er niet langer gewerkt worden onder het label Tiny Riot, maar onder het algemene label FremantleMedia Netherlands. Deze integratie zal begeleid gaan worden door de huidige General Manager van Tiny Riot, Arthur Clement.
kroon op het werk
Georgette Schlick, CEO FremantleMedia Netherlands: “Feitelijk is het de kroon op het werk van Arthur. Door zijn energie en doorzettingsvermogen zijn onze digitale activiteiten nu wat ze zijn. De missie van Arthur is hiermee geslaagd en afgerond. Daar ben ik hem heel dankbaar voor.”
Arthur Clement neemt per 1 maart 2018 afscheid van FremantleMedia Netherlands en gaat zich richten op een volgende uitdaging.