Fusie Scanmar en marketingQED
11-03-2016 (10:38) - Toeleveranciers
Scanmar en marketingQED zijn gefuseerd tot Europa’s grootste aanbieder van sales en marketing analytics, planning en business intelligence software. Voor marketers betekent deze fusie dat marketingdata en analyses vanaf één online platform toegankelijk zijn. De nieuwe organisatie biedt zijn diensten nu aan vanuit een netwerk van kantoren verspreid over drie continenten.
Door de combinatie van Scanmar’s specialisme in big data en sales operations software, en marketingQED’s sterkte in predective analytics software, kan de nieuwe groep marketing en sales experts een sterke mix van tools en diensten aanbieden.
wereldwijd netwerk
Beide bedrijven zijn de laatste jaren snel gegroeid, en laten double digit groeicijfers zien. De gecombineerde group opereert vanuit kantoren in Nederland, Engeland, de Verenigde Staten en Singapore. Het bewezen wereldwijde partnernetwerk van 500 consultants zorgt in de verschillende landen voor de juiste ondersteuning en advies voor klanten.
De fusie levert klanten diverse voordelen, zoals betere analyse- en datatechnologie en op termijn nieuwe oplossingen op het gebied van big data en predictive analytics. De gecombineerde software oplossingen zorgen voor snellere en een hogere kwaliteit van business analyse, planning en management rapportage.
Han Meijer van Scanmar neemt samen met John Dawson en Drew Barnes (oprichters van marketingQED) zitting in het dagelijks bestuur van de gecombineerde onderneming.