GfK en Trax bundelen krachten voor meer in-store intelligence
29-11-2018 (10:23) - Toeleveranciers
GfK en Trax hebben hun krachten gebundeld. GfK, wereldwijd leider in marktonderzoek voor de technologie- en duurzame goederensector, en Trax, marktleider in computergestuurde informatievoorziening voor de retail, maken dat vandaag bekend. Samen bieden ze retailers ongekende digitale mogelijkheden om hun in-store prestaties verbeteren.
In-store Intelligence van GfK en Trax
Uit deze samenwerking ontstaat een nieuw product van Trax en GfK, met de naam In-store Intelligence. Het voldoet volledig aan behoeftes van marketing- en salesmanagers en geeft antwoord op belangrijke vragen over de status en impact op verkoop van in-store acties of aanpassingen, de naleving van campagnes, de positionering en prijsstelling van producten en de planning van de marketingbudgetten.
Voor de technologie- en duurzame goederenbranche betekent dit voor het eerst dat ze de mogelijkheid hebben om de in-store situatie werkelijk te begrijpen. De oplossing die voortvloeit uit de GfK-Trax samenwerking omvat GfK's eigen point-of-sales en catalogusdata en ook de beeldherkenningstechnologie, het business intelligence platform en het computer vision platform van Trax.
vanaf vandaag beschikbaar
In de bijzonder competitieve retailwereld van tegenwoordig eisen consumenten de juiste prijs, promoties en de juiste winkelervaring. Daarom rollen Trax en GfK hun samenwerking snel uit, zodat deze direct beschikbaar komt in de belangrijkste Europese markten en in Brazilië. Wereldwijde beschikbaarheid staat gepland voor de nabije toekomst. "Met onze alliantie met Trax zetten we een belangrijke stap in de missie van GfK om de meest betrouwbare en onmisbare data-analysepartner te worden in de branche", zegt Grégoire Lemaître, vice-president Sales Effectiveness bij GfK. "Onze samenwerking laat ons op de sterke punten van beide bedrijven. GfK biedt retailers point-of-sale data, uitgebreide expertise en belangrijke relaties in de technologie- en duurzame goederenbranche. Ook heeft het intellectueel eigendom over analysemogelijkheden. Trax brengt op zijn beurt de nieuwste beeldherkenningstechnologie, een krachtig dashboard en business intelligence platform en solide in-store aanwezigheid. Zo vullen onze sterke punten elkaar aan."
'Ogen van de winkel'
"Het is onze missie om belangrijkste merken te voorzien van 'ogen in de winkel', terwijl we zij aan zij werken met GfK als betrouwbare bron van markt- en consumenteninformatie," zegt Joel Bar-El, voorzitter en mede-oprichter van Trax. "GfK beschikt over de grootste dataset van duurzame goederen voor consumenten in de wereld. Door deze te combineren met het computer vision platform van Trax helpen we ondernemingen om beter te begrijpen hoe opslag- en winkelprestaties direct impact hebben op hun product en merk."