JCDecaux en GVB verlengen overeenkomst tramreclame Amsterdam
29-06-2016 (15:19) - Toeleveranciers
Buitenreclame-exploitant JCDecaux en vervoerbedrijf GVB bezegelen het succes van tramreclame in Amsterdam met een verlenging van het contract tot medio 2018.
Tramreclame in Amsterdam is een succes. Daarom zetten buitenreclame-exploitant JCDecaux en het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB hun samenwerking voort en verlengen zij het contract voor reclame-exploitatie op trams tot medio 2018.
Lange tijd was tramreclame afwezig in Amsterdam, totdat JCDecaux en GVB dit medium op Koningsdag 2015 herintroduceerden. De bestickerde trams werden direct warm onthaald en inmiddels hebben vele grote merken ze ingezet in hun campagnes. 'Merken als Samsung, KPN, Hyundai, Tele2, Coca Cola, Robijn en Ziggo hebben dit geweldige mediumtype inmiddels gevonden en erkennen het als bijzondere brand booster,' zegt Bart de Vries, Commercieel Directeur van JCDecaux Nederland.
De volledig rondom bestickerde trams, ook wel Total View Trams genoemd, zijn 30 meter lang en rijden dagelijks op andere lijnen in Amsterdam. Hierdoor is stadsbrede dekking gegarandeerd. Met de concessie voor bestickering van GVB-trams versterkt JCDecaux zijn positie als dé Buitenreclame-exploitant van Amsterdam en biedt het Abri’s, Mupi’s, Billboards, Total View Trams, Zuilen en digitale Buitenreclame aan.