JCDecaux en Qlocktwo houden de tijd bij
05-10-2016 (14:28) - Toeleveranciers
Voorbijgangers kunnen momenteel op straat in één oogopslag zien hoe laat het is. Buitenreclamebedrijf JCDecaux toont op zijn digitale Mupi’s een aantrekkelijke klok.
'Qlocktwo demonstreert hoe adverteerders niet alleen puur met reclame maar ook met creatieve content hun product onder de aandacht kunnen brengen. Content die tegelijkertijd een relevante dienst is, zoals een publieke klok waarop je zonder extra handeling in één oogopslag de tijd kunt zien. Dit is een mooi voorbeeld van een Out of Home Advertorial', aldus Bart de Vries Commercieel Directeur JCDecaux Nederland.
Voor deze publieke tijdsservice is de klok van Qlocktwo, dat ook horloges, wand- en tafelklokken produceert, omgezet in digitale content, voor weergave op het digitale netwerk Métropole van JCDecaux. Per uiting van 10 seconden worden twee klokken getoond. De eerste geeft de actuele tijd weer in het Nederlands, de tweede in een andere taal. Het design van Qlocktwo is onder meer bekroond met de redDot Design Award en een iF Product Design Award.
De Buitenreclamevariant van de digitale klok van Qlocktwo is het resultaat van een samenwerking tussen JCDecaux en Outatime Consultancy. De digitale Mupi’s zijn in Amsterdam onder meer te vinden bij Centraal Station en op het Damrak en Leidseplein.