Kalenderwedstrijd gooit het roer om
05-02-2019 (11:35) - Toeleveranciers
Na 36 jaar verkiezingen van de mooiste kalenders en agenda's gooit De Kalenderwedstrijd het over een andere boeg. Niet langer staat het grafische eindproduct centraal, maar draait het om de basis van een succesvolle bedrijfsvoering. Makers kunnen op 11 april meedoen aan de workshop Hack Your Own Industry om nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen en te testen.
Er worden dan geen kalenders of agenda's met elkaar vergeleken. Joyce Beumer, bestuurslid van De Kalenderwedstrijd: 'We kiezen voor een radicaal andere richting. Kalenders en agenda's zijn nog steeds belangrijke grafische producten, maar we ontdekten dat de wedstrijd steeds minder aansloot bij de hedendaagse realiteit van de grafische ondernemer. Na 36 jaar aandacht voor prachtige producten is het nu tijd voor aandacht voor de ondernemer zelf.'
Gerard Pfaff, voorzitter van Stichting De Kalenderwedstrijd: 'De prijsuitreiking van 2018 was een geweldig feest, er waren schitterende inzendingen en winnaars. Toch, ondanks vernieuwingen in de aanpak zagen we bij de laatste edities dat de belangstelling voor De Kalenderwedstrijd bij de grafische bedrijven terugliep. Veel grafische ondernemingen bevinden zich in een transitiefase en dat is voor hen niet altijd eenvoudig. Daarom hebben we besloten om de bedrijven bij hun uitdaging te steunen met een geheel nieuw concept.'