Kiesjefolders en Affiliprint maken folders weer relevant
17-07-2018 (13:30) - Toeleveranciers
Consumenten die zijn aangemeld op het platform van Kiesjefolders ontvangen vandaag de eerste editie waarin ook Affiliprint een bijdrage levert. De bedrijven hebben de handen ineengeslagen en claimen de nieuwe combinatie van doelgerichte offline huis aan huisdistributie.
De partijen willen een oplossing bieden voor adverteerders die zitten met ontwikkelingen rond de ja-ja-sticker, die de folderbranche naar verwachting miljoenen euro's gaat kosten. Door een expliciete opt-in te combineren met demografische en geografische targeting wil Kiesjefolders dezelfde relevantie bieden als andere publishers binnen het Affiliprint-netwerk.
samen sterk
Door de samenwerking kunnen adverteerders nu met één aanspreekpunt zowel via de brievenbus als via pakketpost bij hun doelgroep thuis op de keukentafel komen. De uitingen van de adverteerders van Affiliprint worden vanaf vandaag als billboard afgebeeld op het voorblad van het Kiesjefolders-pakket. Zo wordt een aanzet gegeven tot een combinatie van online en offline adverteren.
zelf kiezen
Met Kiesjefolders kunnen consumenten zelf aangeven welke folders ze wel en niet willen ontvangen. In 2017 is Kiesjefolders begonnen in Amsterdam als reactie op de komst van de ja-ja-sticker en biedt van 35 retailers de folders aan. Kiesjefolders heeft 35.000 deelnemers en is nu landelijk beschikbaar.