Kinetic Zone kiest Megawatt als partner

12-04-2016 (17:06) - Toeleveranciers

Kinetic Zone, onderdeel van WPP en Out of Home specialist Kinetic, gaat een exclusief partnership aan met Megawatt Advertising & Fieldmarketing. Door de krachten te bundelen op het gebied van fieldmarketing willen de twee bureaus de Nederlandse markt bestormen. Later volgen België en Luxemburg.

 
Stephan Kwast, Managing Director van Megawatt, is trots op de deal. ‘Het is een unieke samenwerking met enorm veel potentie.’ In 2016 staan er naar verwachting tientallen fieldmarketingcampagnes op de planning. Van sampling, en promotie tot roadshows, tastings en activaties op events. De focus ligt dit jaar met name op de Nederlandse markt. Later volgen België en Luxemburg om aan de vraag van internationale merken te kunnen voldoen die vaak Benelux georganiseerd en georiënteerd zijn.
 
Ook Marjan Leeuwenkuijl, Business Development Director van Kinetic Zone, is blij met de exclusieve samenwerking. ‘De snelle groei in de afgelopen twee jaar heeft ertoe geleid dat de werkwijze van Kinetic Zone anders ingericht moest worden om nóg meer grip te krijgen op het creatieve proces en de executie van campagnes. Waar we voorheen de uitvoering van campagnes via een zorgvuldig geselecteerde groep preferred suppliers coördineerden, kiezen we nu bewust voor een nieuwe strategie in de vorm van een exclusieve samenwerking met één specialist op het gebied van fieldmarketing en activatie. Megawatt is voor ons de juiste partner.’
 
Kinetic Zone heeft zich ten doel gesteld om de huidige adviesrol op het gebied van brand en shopper activation verder uit te bouwen en  daarmee tegelijkertijd ook creativiteit, conceptuele slagkracht en de volledige executie van campagnes in huis te halen. 
 
Vanuit de jarenlange expertise van Kinetic Worldwide, gespecialiseerd in onafhankelijk Out of Home media-advies, is in 2014 Kinetic Zone ontstaan. Deze business unit is gespecialiseerd in brand en shopper activation waarbinnen fieldmarketing en huis-aan-huis communicatie centraal staan. Mediabureaus zoals MediaCom, Mec en Mindshare (gelieerd aan GroupM en onderdeel van WPP) doen veelal een  beroep op de expertise van Kinetic Zone om hun klanten ook op dit vlak optimaal te kunnen bedienen.