Livechat van startup Watermelon vernieuwd
05-12-2018 (11:49) - Toeleveranciers
Nederlandse artificial intelligence (AI) startup Watermelon heeft zijn slimme dienst Livechat vernieuwd. Daarmee is het in staat om het proces rond klantenservice en -binding verder te stroomlijnen. Met nieuwe functionaliteiten stelt Livechat bedrijven in staat om hun klanten beter geïnformeerd te houden, terwijl de werkdruk van klantenservice medewerkers verminderd wordt.
Watermelon biedt bedrijven een eenvoudige manier om Livechat met slimme chatbots te implementeren op hun website. De software-as-a-service oplossing vereist geen programmeerkennis. Bedrijven kunnen het dashboard gebruiken om zelf antwoorden toe te voegen, waarna de chatbot zelf kan reageren op vragen die klanten hem stellen. Dit stelt bedrijven in staat om de meest gestelde vragen direct te beantwoorden of de vaakst voorkomende problemen meteen op te lossen.
Chat met bot of mens
De kunstmatige intelligentie van Watermelon interpreteert de vragen van de klant en zorgt ervoor dat de chatbot het juiste antwoord geeft. In 85 procent van de gevallen kunnen kwesties worden opgelost door Watermelon's chatbot, met tevreden klanten als resultaat. Als het nodig is, kan Watermelon's Livechat de conversatie van de chatbot overzetten naar een klantenservice medewerker, waarna die de vraag verder kan behandelen.
Concurreren met Zapier, Zendesk, Intercom
"Onze Livechat maakte het al heel makkelijk om te profiteren van de voordelen van een slimme chatbot", zegt Watermelon oprichter en CEO Alexander Wijninga. "Met de nieuwe functies die we hebben toegevoegd, geven we bedrijven nog meer controle over hoe zij hun eigen chatbot gebruiken. We bieden de mogelijkheid om volledig te integreren met populaire diensten zoals die van Intercom, Zapier en Zendesk. Nu we de functionaliteit van Livechat blijven uitbreiden, gebruiken bedrijven Watermelon als zelfstandig platform."