MeMo2 en Exterion Media lanceren Outdoor Ad Impact Forecaster
10-12-2018 (13:12) - Toeleveranciers
De Outdoor Ad Impact Forecaster is een nieuwe en snelle manier om de impact van een buitenreclame campagne te voorspellen. Middels de Forecaster bieden Exterion Media en MeMo² adverteerders en bureaus binnen 48 uur een betrouwbare voorspelling over de impact van een traditionele buitenreclame campagne. Deze voorspelling is gebaseerd op ruim 300 effectmetingen uitgevoerd door MeMo², waarvan de data middels machine learning in een voorspellingstool is verwerkt.
Uit de Nederlandse effectonderzoeken blijkt dat de impact van een buitenreclame campagne voor 40% wordt bepaald door de creatie van de uiting, voor 30% door het merk en voor 30% door de mediadruk. De Forecaster analyseert de campagne dan ook op basis van meer dan 20 kenmerken die zijn onderverdeeld in deze drie groepen. Vervolgens wordt de impact van de campagne weergegeven in de vorm van een ‘5-sterren rating’ en geeft de Forecaster een concreet advies over aanpassingen die de campagne impactvoller maken. Dit wordt aangevuld met professioneel advies van zowel de onderzoekers van MeMo² als de specialisten van Exterion Media. Dit tezamen vormt een compleet rapport voor een nog effectievere buitenreclame campagne.
hoger niveau
'Afgelopen jaar hebben we samen met MeMo² de Hans du Chatinier-AMMA gewonnen met de Outdoor Ad Impact Forecaster. Onze doelstelling was vervolgens om het ook zodanig door te ontwikkelen, dat het een laagdrempelige tool zou zijn voor bureaus en adverteerders om campagne uitingen naar een hoger niveau te tillen. De meer dan 100 onderzoeken die MeMo² jaarlijks voor onze klanten uitvoert plus de kennis die wij hebben over short vertical format communicatie, is een stevige basis waar iedereen nu binnen twee werkdagen gebruik van kan maken. Dit maakt de Forecaster een essentieel product dat direct waarde toevoegt voor al onze klanten', Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director Exterion Media.
toekomst voorspellen
'MeMo² ervaart sinds een aantal jaar een belangrijke verschuiving binnen het domein van marktonderzoek, namelijk de verschuiving van ‘Descriptive Analytics’ (What happened? Why did it happened?) naar ‘Prescriptive Analytics’ (How to shape the future? How can we achieve the best outcome?). Deze verschuiving op het gebied van marktonderzoek is voor MeMo² en Exterion Media aanleiding geweest om een omvangrijk big data, modelling en machine learning traject op te starten en de Forecaster te ontwikkelen. De Outdoor Ad Impact Forecaster maakt het mogelijk om de toekomst te voorspellen en aan te passen', aldus Tim Koekkoek, Managing Director MeMo².
Voor meer informatie: https://www.exterionmedia.com/nl/research/outdoor-ad-impact-forecaster.