Nog veel winst voor B2B marketeers te halen uit reporting en dashboarding
17-03-2016 (10:13) - Toeleveranciers
B2B-marketingbureau spotONvision heeft onderzoek gedaan naar de status van B2B Marketing Performance Management in Nederland. In het onderzoek lag de nadruk op de invalshoek: ROI en de customer journey.
Adwin Gerritsen, senior consultant bij spotONvision: 'B2B-marketeers zijn vooral gericht op leadgeneratie en acquisitie, waardoor er vaak nog geen sprake is van integraal customer journey management.
Wel zien we dat marketeers qua meetmodellen en processen vooruitgaan. Zo blijkt dat organisaties steeds vaker gebruik maken van marketing automation; inmiddels gebruikt 78% van de respondenten een marketing automation systeem (t.o.v. 72% in 2015).'
'Op het gebied van reporting en dashboarding is echter nog veel winst te behalen. Veel organisaties hebben nog geen integraal beeld van marketing performance. Data zijn nog vaak aanwezig in verschillende bronnen waardoor handwerk nodig is om de data op te halen. Hierdoor kunnen de marketingresultaten over de customer journey nog niet inzichtelijk gemaakt worden,”aldus Shimon Ben Ayoun, Managing Partner van spotONvision.
Het onderzoeksrapport Van ROI naar customer journey succes wordt vandaag gelanceerd tijdens de 7e editie van het B2B Marketing Forum.
Op www.spotonvision.com/mpm om het volledige onderzoeksrapport te downloaden.
Op www.spotonvision.com/mpm om het volledige onderzoeksrapport te downloaden.