Politie Rotterdam neemt 200 wapens in beslag dankzij OOH

12-02-2019 (16:23) - Toeleveranciers

Politie Rotterdam wist dankzij het gebruik van OOH de juiste doelgroep op te roepen voor een wapeninleveractie. Twee weken lang konden mensen zonder vervolging hun wapers inleveren. Het resultaat: agenten konden 200 wapens in beslag nemen. 


De politie in Rotterdam werd op sociale media vooral gevolgd door moeders en niet door de beoogde doelgroep. Daarom werd een mix van social advertising en OOH ingezet om zo mensen te bereiken die een wapen in hun bezit hebben. 


onder de indruk

Er werden 100 vakken ingezet door heel Rotterdam. Op de poster staat een vrouw met een verhaal. Haar vriend is doodgeschoten en zij is hierom indirect slachtoffer van wapengeweld. Van de posters op straat was ze erg onder de indruk, zo ook de politie Rotterdam.


'In de zomer van 2018 hebben wij een online campagne gedraaid op nepwapens via onze eigen kanalen. Ondanks dat de campagne veel bereik realiseerde, werd niet de juiste doelgroep bereikt. Inmiddels zijn er met de huidige campagne van dit jaar ruim 200 wapens ingeleverd waarvan 69 vuurwapens', aldus Lillian van Duijvenbode van Politie Rotterdam.