Self Check-Out (SCO) live bij DEEN Supermarkten
27-06-2016 (14:33) - Toeleveranciers
DEEN Castricum is het eerste DEEN filiaal dat de Selfservice check-out oplossing van Toshiba Tec – Self Check Out (SCO) – heeft ingevoerd. Onder de naam ‘DEEN Selfservice’ introduceert DEEN deze nieuwe manier van winkelen aan de DEEN klanten.
Klanten hebben aan het einde van de shopping trip een keuze tussen een traditionele lijnkassa en de nieuwe Selfservice kassa. Zij kunnen bij één van de drie in gebruik genomen Selfservice punten zelfstandig hun boodschappen afrekenen. Het persoonlijk contact en de klantvriendelijkheid wordt gewaarborgd door de inzet van een DEEN hostess.
Het proces: zodra de klant klaar is met winkelen en er wordt gekozen voor afrekenen aan de Selfservice check-out wordt via start de transactie gestart. De klant scant de producten en eventuele bonnen, zoals flessenbonnen. Producten die men niet kan scannen, worden opgevraagd door middel van een pictogram. Alle elementen worden op deze wijze direct verrekend. De klant rekent uiteindelijk middels PIN af.
Martina Balm, Manager kassazaken en bestandsbeheer bij DEEN Supermarkten: De invoering van het Selfservice concept als extra service aan onze klanten draagt bij aan ons eigentijdse karakter. Daarbij is boodschappen doen elke dag een feest en er is iets te kiezen voor onze klanten. Er is gekozen om een hostess in te zetten die de ondersteuning verleent en de leeftijdscontrole uitvoert, maar ook het persoonlijke contact waarborgt. Na een uitvoerige evaluatieperiode is besloten om nog voor deze zomer de filialen in Heemskerk, Zaandam en Almere net zo als Castricum in te richten.'