Slimme software houdt marktanalyse up to date

14-11-2018 (10:00) - Toeleveranciers

Spotopp moet het makkelijker maken om een marktanalyse op te stellen. Daarvoor digitaliseert de nieuwe analysetool alle relevante informatie die binnenkomt. 'Managers verzamelen nu vaak gegevens in Excel en Word. Met alle risico's op gecorrumpeerde formules van dien', stelt oprichter Marion Panhuijzen.


De slimme software van Spotopp stelt daarentegen automatisch de juiste vragen, stelt Panhuijzen. Daardoor worden dan ook de juiste data verzameld. Deze zijn van belang voor effectieve marketing, blijkt uit de jaarlijkse Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising.
'Maar het is even belangrijk om de verbanden tussen die data te analyseren', denkt Panhuijzen. De tool voegt daarom de data ook samen.


Daarnaast houdt Spotopp de marktanalyse automatisch up to date. Zodra een collega nieuwe informatie aanlevert, wordt de marktanalyse bijgewerkt. 'De data worden daardoor bij elk gebruik steeds beter en bruikbaarder', zegt Panhuijzen.
Ook bedrijven zonder marketingafdeling moeten gebruik kunnen maken van de tool. 'We gebruiken daarom erkende marketingmodellen.'