SpotX introduceert HTML5 functionaliteit voor optimale viewability

21-10-2016 (11:43) - Toeleveranciers

SpotX presenteert een nieuw HTML5 product feature op haar video-inventory managementplatform. Met de functionaliteit kunnen video-advertenties afgestemd en ingekocht worden op basis van een zo hoog mogelijke zichtbaarheid.

 

Hiermee garandeert SpotX dat voor gebruikers alle relevante video’s zoveel mogelijk in beeld komen. Dit is mogelijk door de samenwerking van SpotX met MOAT, een onafhankelijk meetplatform dat de zichtbaarheid van video’s voor zowel Flash als HTML5 meet en verifieert voor het video-aanbod dat verkocht wordt via het SpotX platform. Hierdoor kunnen bij SpotX aangesloten uitgevers hun video-inventory nog beter optimaliseren en aan de hoge eisen van adverteerders en mediabureaus tegemoetkomen.

verhoogde zichtbaarheid 
Adobe Flash was voorheen de multimedia standaard voor video, afbeeldingen, spelletjes en animaties. Nu Google en Mozilla hebben aangekondigd dat zij Flash niet meer ondersteunen op hun Chrome en Firefox browsers, worden de meetmogelijkheden van de zichtbaarheid van video-advertenties beperkter. 'SpotX wil haar partners die zorg uit handen nemen en voorzien van aantoonbare, kwalitatieve video-inventory en een daling in viewability is een no-go voor zowel uitgevers als adverteerders. Wij bieden daarom de mogelijkheid om campagnes af te stemmen op zichtbaarheid voor zowel Flash als HTML5. Uitgevers kunnen hierdoor hun video-inventory nog beter optimaliseren', aldus Elwin Gastelaars, Managing Director bij SpotX Benelux.