Trustpilot: bezorging rond feestdagen belangrijker dan kwaliteit en prijs
29-11-2018 (14:17) - Toeleveranciers
Met de feestdagen voor de deur heeft Trustpilot een online peiling uitgevoerd naar de belangrijkste kanalen die Nederlandse consumenten gebruiken alvorens tot een aankoop over te gaan bij hun holiday-shopping. Review-platforms (zoals Trustpilot en Yelp) en vergelijkingswebsites worden het meest gebruikt. Het beleid rond verzending en bezorging wordt door iets meer consumenten belangrijker gevonden dan productkwaliteit en de prijs.
Van de 1.234 respondenten geeft 30% aan reviewplatforms als Trustpilot en Yelp te gebruiken om tot een aanschaf over te gaan. Zo’n 23% bezoekt een prijsvergelijkingswebsite, terwijl nog altijd 19% product- en bedrijfsreviews op de website van de winkel wil bekijken.Social media en aanbevelingen van vrienden worden het minst genoemd, met respectievelijk 10,5% en 17%.
Ook geeft ruim 25% van de Nederlandse consumenten aan (N=1.333) dat zij verzending en bezorging de belangrijkste overweging vinden bij een aanschaf deze feestdagen. Dat wordt op de voet gevolgd door productkwaliteit (22,5%) en prijs (21,2%). Het retourbeleid is voor een veel kleiner percentage van belang, slechts 12,5% vindt dat belangrijk.