Viewability laat kijktijd mobile advertising 170 procent toenemen
04-03-2016 (11:29) - Toeleveranciers
Widespace, Europese marktleider in mobile brand advertising, biedt sinds vorig jaar viewability aan: de mogelijkheid om viewability campagnes op premium mobiele sites en apps te draaien en deze campagnes te optimaliseren op basis van relevantie. De eerste resultaten laten een forse toename zien van kijktijd, ad recall en aankoopintentie. De belangrijkste bevindingen zijn:
* Wanneer impressies die gekwalificeerd worden als “viewable” worden vergeleken met alle impressies in dezelfde campagne, dan ligt de gemiddelde kijktijd 170 procent hoger.
* Als dit wordt gekoppeld aan een hoog relevantieniveau, dan neemt ad recall toe met 72 procent en is de aankoopintentie maar liefst 17 keer zo hoog.
* Viewable advertenties zijn langer zichtbaar: 88% van alle advertenties die zijn gemarkeerd als viewable zijn langer dan een seconde in beeld. 50 procent van alle viewable advertenties zijn langer dan drie seconden in beeld.