Widespace lanceert eerste 360-graden advertentieformaat voor mobile

14-03-2016 (11:35) - Toeleveranciers

Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, heeft na een pilotfase het eerste 360-graden advertentieformaat gelanceerd.
 
Met deze 360-graden advertenties lijkt het voor de kijkers net of zij naar een videogame of een virtual reality-scene kijken. De consument kan swipen of navigeren via een kompas om de video van alle mogelijke posities te bekijken, wat zorgt voor een betere gebruikerservaring en een langere kijktijd.
 
'Deze ontwikkeling opent deuren naar de nieuwe en magische 360-advertentiewereld waar de mogelijkheden eindeloos zijn', zegt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace. 'Het format verhoogt de merk engagement en -bekendheid doordat een betere klantervaring bewerkstelligd wordt. Bovendien kunnen we waardevolle, real-time inzichten verkrijgen in de voorkeuren van de kijker.'
 
Het 360 graden-formaat was tot op heden alleen beschikbaar voor app-omgevingen, waardoor het bereik en de impact beperkt bleven. Eind vorig jaar doorbrak Widespace deze beperkingen door het 360 graden-formaat beschikbaar te maken voor zowel app- als mobiele web-platformen.
 
'Dit formaat is zeer goed nieuws voor merken en uitgeverijen, omdat het veel meer creatieve mogelijkheden biedt”, vervolgt Keith Ta. “Wat zelfs nog beter nieuws is, ondanks de nieuwe en spannende beleving van het advertentieformaat, is dat de productiekosten niet veel hoger zullen zijn..
 
Voor meer informatie kijk hier.