Amp.Amsterdam excelleert bij 2e editie Reclamemuziek Top 40 Aller Tijden
29-11-2020 (21:05) - Audio
Met vijf top 10 noteringen voor Snelle, Sofia Dragt, Joe Buck, Hannah Mae en Frans Pollux domineert de Amp.Amsterdam de tweede editie van Reclamemuziek Top 40 Aller Tijden.
Voor de nummer 1 positie was Amp.Amsterdam verantwoordelijk voor de artist search en licensing van de prijswinnende #phono campagne. In opdracht van Interpolis en Wefilm koppelde Amp.Amsterdam de toen nog onbekende Snelle aan de campagne. De nummer 2 positie was opnieuw een samenwerking met Interpolis waarin Sofia Dragt speciaal een liedje schreef voor de Minder afleiding, meer aandacht campagne van het merk. Met de winnaar van vorig jaar, Joe Buck, sluit Amp.Amsterdam de top 3 af.
Snelle was op het moment van de eerste gesprekken met Interpolis en Wefilm nog relatief onbekend voor het grote publiek. Niet veel later scoorde hij zijn eerste nummer 1 hit met De Reünie. Met het campagnenummer Smoorverliefd scoorde hij wederom een nummer 1 hit. Volgens Amp.Amsterdam was hij de meest geschikte artiest voor het doel van de campagne omdat hij de doelgroep het meest aansprak en daarnaast een geweldige storyteller is met zijn teksten.
Joost Haartsen van Amp.Amsterdam: “Dit resultaat is wederom een bevestiging dat samenwerken met fantastische artiesten en onze partners zoals Wefilm, Wunderman Thompson en INDIE vanaf het eerste idee het beste resultaat neerzet voor het creatieve concept en het merk. Onze samenwerking met Universal Music Publishing geeft ons daarnaast ook nog eens unieke inzichten in het muzieklandschap en draagt daarom zeker ook bij aan de clean sweap van de top 3 van dit jaar.”
Kim Smulders van Interpolis: “In beide campagnes van dit jaar speelde muziek een grote rol en in het geval van #phono was het zelfs de basis. Dat nu het publiek de muziek zélf ook zo hoog waardeert maakt ons erg trots.”
Hannah Mae op nummer 6 en Frans Pollux op 8
Het nummer Back To You van Hannah Mae werd speciaal geschreven voor de 2019 voorjaarscampange van PLUS Supermarkten. Een Beetje Zon is een bewerking van Can’t Go Wrong van Philip Phillips. De Limburgse zanger Frans Pollux zong het liedje speciaal voor de laatste campagne van Brand Bier.
Het is voor het tweede keer dat deze lijst wordt opgesteld door De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl.