Pinchhitters maakt EK-hit DepAI
Media-activatiebureau Pinchhitters heeft de single "DepAI" uit, een EK-nummer dat volledig door kunstmatige intelligentie is geproduceerd.
Alles, van de tekst tot de audio en van de videoclip tot persberichten, is tot stand gebracht via AI-technologie. De titel "DepAI" verwijst naar de oranjespits.
Robbert van Loon, mede-oprichter van Pinchhitters, vertelt: "Bij Pinchhitters experimenteren we al geruime tijd met AI. Met 'DepAI' wilden we laten zien wat er mogelijk is wanneer technologie en creativiteit samenkomen. Een idee dat ontstond tijdens de vrijmibo, of derde helft zoals wij het noemen, is dankzij AI binnen een paar uur tot leven gebracht. En als je je bedrijf Pinchhitters noemt, moeten we natuurlijk ook wel zichtbaar zijn bij grote voetbalevents."
De videoclip van"DepAI" is hieronder te bekijken.
Pinchhitters werkt voor onder andere No Fairytales, Onze Jordaan en Sport2000.