Axe Valentijnsactie bereikt ruim 44.000 twitteraars
25-02-2011 (09:25) - Bureaus
In opdracht van het marketing team van Axe nam SiS.PR, een Rotterdams PR-bureau, de lead in een innovatieve social media persaanpak rondom Heaven on Earth. Middels een vierdaagse Twitter Valentijnsactie konden twitteraars een date winnen met de drie angels uit Heaven on Earth. Deelnemers moesten de actietweet retweeten, de hashtag #Axeheavenonearth gebruiken en een Valentijnstijnstweet naar de angels sturen.
De Valentijnsactie liep van 11 tot 14 februari en heeft uiteindelijk meer dan 44.000 twitteraars bereikt. Ook bij de persberichtgeving heeft Axe gebruikt gemaakt van de nieuwste mogelijkheden op social media gebied. In aanvulling op het reguliere persbericht ontvingen perscontacten een link naar de social media release, waar extra content -zoals video’s, Flickr-foto’s en de Twitter, Hyves en Facebook accounts van de angels- eenvoudig te vinden én te delen was.
Deze social media aanpak sluit naadloos aan bij Heaven on Earth, waarin drie mooie engelen tussen 10 en 24 februari 24/7 live te volgen en te verleiden zijn op Axe.nl. Door onder andere de site te bezoeken en barcodes van Axe producten in te voeren, kunnen mannen steeds meer camera’s in het huis ontgrendelen en op die manier meer en meer van de engelen te weten komen. Degene die hen het best weet te verleiden, maakt kans op de ultieme sleep-over; een overnachting met de drie Axe angels in Heaven on Earth. De finale zal vanavond om 22.00 uur live plaatsvinden op Axe.nl. Deze baanbrekende interactieve campagne rondom Axe Excite is een Benelux-initiatief van de Brand Activation Group (BAG); een samenwerking tussen Media Republic en het Ubiquity. De complete PR-aanpak, zowel on- als offline, was dus in handen van SiS.PR.