Ben op YouTube

04-03-2011 (09:23) - Bureaus

Vast zitten aan een lang en duur contract, geen mogelijkheid om het aantal belminuten te verlagen en tegenvallende service zijn veel voorkomende redenen waarom mensen van hun mobiele provider af willen. Telecomaanbieder Ben is benieuwd naar de persoonlijke verhalen erachter en vraagt je om jouw verhaal te uploaden op YouTube. De abonnementen van de personen met het beste verhaal worden afgekocht door Ben. Op YouTube speelt een theatergroep de verhalen na in de vorm van een filmische reconstructie.

Met deze oproep wil Ben laten zien dat er nog steeds veel mensen vast zitten aan hun contract, terwijl het handiger voor ze zou zijn om een ander abonnement te hebben. Er zijn verhalen bekend dat mensen met een gloednieuwe mobiel en abonnement direct bij thuiskomst hun telefoon stuk laten vallen. Ze zitten dan nog ongewenst twee jaar aan hun abonnement vast. Maar er zijn ook persoonlijkere verhalen. Zoals de jongen die een grote belbundel neemt, vanwege een vriendin die ver weg woont. Wanneer de relatie stuk loopt blijft hij met teveel belminuten zitten.

Bureau: KesselsKramer
Creatie: Gijs van den Berg, Niek Eijsbouts
Strategie: Olaf Kampman
Productie: Marla Ulrich, Pieter Leendertse
Reconstructies: Tibor Dingelstadt en Theatergroep HF Altona
Technische realisatie: Nation
Verantwoordelijk bij Ben: Noortje Bakker, Lisette Brederode

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch