Drie nieuwe klanten Crossmarks
22-02-2011 (08:01) - Bureaus
Na een pitch onder vier bureaus heeft Baderie gekozen voor Crossmarks voor de ontwikkeling van een strategische merkpositionering, communicatiestrategie, campagneconcept en de doorvertaling hiervan naar een overwogen mix van offline en online middelen. Doorslaggevend voor deze keuze was de sterke merkvisie van Crossmarks die in de pitch-presentatie duidelijk naar voren kwam. Baderie is een landelijk opererende franchiseketen voor met ongeveer 60 vestigingen.
Crossmarks ontwikkelde, samen met Brand Capital, een strategische merkpositionering voor het merk EMMA Safety Shoes. Vanuit deze nieuwe positionering gaat Crossmarks een vertaalslag maken naar vorm, branding en communicatie. Eerste opdracht is het ontwikkelen van een nieuwe visuele identiteit. Daarna wordt een communicatieconcept ontwikkeld op productmerk niveau wat breed wordt uitgerold over diverse middelen. EMMA is al meer dan 75 jaar fabrikant van een breed assortiment hoogwaardige veiligheidsschoenen en aanverwante artikelen.
Ter Hoeven, een groothandel binnen de Nederlands DHZ-markt en de regionale schildersmarkt, heeft ervoor gekozen de strategische merkpositionering van haar merk Elma bij Crossmarks neer te leggen. Elma biedt primair kwalitatieve verfbenodigdheden als kwasten, rollers, tape, schuurpapier, verfkrabbers en plamuurmessen en wordt gedistribueerd via doe-het-zelf zaken, breedpakketzaken en verf- en behangspeciaalzaken.
Crossmarks en Ter Hoeven gaan het merk Elma scherp en helder positioneren met als doel het verbeteren van de naamsbekendheid en de kwaliteitsperceptie. Hierbij wordt ook het merkenportfolio opnieuw gedefinieerd. Aansluitend wordt gewerkt aan de creatieve doorvertaling van de nieuwe positionering naar een B2B- en B2C-communicatiecampagne met onder andere een instore schapconcept, website, advertentie- en folderlijn.