Fabrique creëert site NOVA

27-03-2009 (10:08) - Bureaus

Gastcolumns, blogs, video’s, verhalen van kijkers en een chat met Arnon Grunberg. Fabrique Communicatie en Design ontwikkelde een nieuwe website voor het actualiteitenprogramma NOVA. Helder en fris, maar tegelijkertijd verdiepend en rijk aan informatie, vormt de site een passende aanvulling op het gevestigde televisieprogramma.

NOVA brengt zes dagen per week nieuws en achtergronden voor een breed publiek. De website novatv.nl sluit aan op het programma, maar maakt optimaal gebruik van nieuwe mogelijkheden. Door bloggers, user generated content en amateurbeelden op het journaal zijn de verhoudingen tussen journalist en publiek sterk aan het verschuiven. Vooral op internet is deze verschuiving duidelijk zichtbaar. Met dit uitgangspunt creëerde Fabrique Communicatie en Design een positionering voor de NOVA-website, waarin de rol van de redactie en de bezoeker duidelijk is gedefinieerd. Deze positionering is tot in alle (visuele) details doorgevoerd.

Gastcolumnisten en bloggers geven op de site hun visie op het nieuws. De bezoeker wordt actief, maar niet opdringerig, uitgedaagd inhoudelijk bij te dragen. NOVA-kijkers kunnen reageren op de uitzendingen, zelf verhalen insturen, onderbouwingen schrijven bij de stelling en een waardering geven aan de onderwerpen. Alle user generated content is duidelijk herkenbaar aan de blauwe kleur.

Bijzonder is ook de speciale NOVA-tijdslijn. Om meer inzicht te bieden in het nieuws stelt NOVA regelmatig dossiers samen over actuele onderwerpen. Om alle verbanden tussen de verschillende items duidelijk zichtbaar te maken, ontwikkelde Fabrique dus een tijdslijn. De bezoeker kan hiermee gemakkelijk surfen door de tijd en overziet zo alle onderwerpen en uitzendingen die aan het Dossier gekoppeld zijn.

Fabrique ontwikkelde het concept en het design van de site. De technische implementatie is verzorgd door Angry Bytes in Hilversum.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch