Hibou zet Wero in Nederland op de kaart als nieuwe PR-partner

Hibou zet Wero in Nederland op de kaart als nieuwe PR-partner

25-06-2025 (13:52) - Bureaus

Het Amsterdamse PR en Influencer-bureau Hibou is door de European Payments Initiative (EPI) geselecteerd om alle public relations-activiteiten rondom Wero op de Nederlandse markt te ondersteunen. Met deze aanstelling wil EPI de reputatie van Wero, de pan-Europese digitale wallet die voortbouwt op het succes van iDEAL, versterken onder consumenten, retailers en beleidsmakers.

"Onze langdurige samenwerking met iDEAL heeft de kracht van onze aanpak aangetoond om media-aandacht te genereren en vast te houden, terwijl we tegelijkertijd de autoriteit van het merk hebben versterkt," zegt Benjamin Fledderus, Head of PR bij Hibou. "We kijken ernaar uit om die ervaring toe te passen op Wero, zodat Nederlandse consumenten begrijpen wat het Europese alternatief betekent voor onze betaaltransacties."

Wero is het antwoord van zestien Europese banken, waaronder ING, Rabobank en ABN Amro, op de dominantie van Amerikaanse betaalnetwerken. De dienst is sinds de zomer van 2024 actief in Duitsland, Frankrijk en België en zal later ook in Nederland worden uitgerold, waarbij iDEAL geleidelijk overgaat naar Wero. De uitbreiding moet de weg vrijmaken voor een volledig in Europa ontwikkelde betaalmethode. Dankzij de gezamenlijke schaal van de deelnemende banken wil Wero betaalgemak combineren met Europese onafhankelijkheid.

Hibou zal zich gaan richten op het genereren van redactionele aandacht en het zorgvuldig opbouwen van Wero’s reputatie als veilige, efficiënte en Europese betaaloplossing. Bij Hibou staat het tot een autoriteit maken van merken centraal.


Media

Marketing

Economisch