
Intergamma zet vol in op retail media met nieuwe bedrijfstak
Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, richt de Intergamma Retail Media Groep (IRMG) op. Dankzij het nieuwe bedrijfsonderdeel is het voor adverteerders en leveranciers mogelijk om hun merk- en productcampagnes onder de aandacht te bregen bij consumenten die zich in de bouwmarkten of webshops van het bedrijf bevinden.
Beeldcredit: YouTube-kanaal Karwei
Retail media wordt een steeds belangrijkere pijler binnen de marketing- en advertisingwereld. Door data, bereik en context slim te combineren, ontstaat een doeltreffende manier om de juiste boodschap op het juiste moment te laten landen. Met de introductie van de nieuwe business-unit versterkt Intergamma haar rol als schakel tussen merken en de 200 miljoen webshopbezoekers en 80 miljoen bouwmarktbezoekers per jaar.
"Met ons grote bereik, zowel fysiek als digitaal, beschikken we over een waardevol platform voor leveranciers en adverteerders in de Huis & Tuin-markt", zegt Joost de Beijer, ceo Intergamma. "We brengen merken en producten onder de aandacht op precies die plekken waar constructieve en decoratieve klussers hun aankoopbeslissingen nemen. Dat levert voor onze partners directe waarde op, en voor klanten maakt het hun shopping-beleving relevanter, gemakkelijker en meer gepersonaliseerd. We zijn hiermee het eerste grote retail media-netwerk binnen de Huis & Tuin-markt met een omnichannel media-aanbod."
Online en in bouwmarkten
De retail media-propositie van Intergamma biedt zowel in-store als online mogelijkheden:
- Online: gesponsorde producten, bannering, video en gepersonaliseerde campagnes op de webshops en in de apps van GAMMA en Karwei.
- In de bouwmarkten (vanaf medio 2026): displays, schapcommunicatie en digitale schermen die shoppers activeren op het moment van aankoop.
- Data-gedreven: gerichte targeting en inzichten waarmee campagnes meetbaar en optimaal inzetbaar worden, ook op de eigen kanalen.
Actieve koopmodus
Doordat de consument zich al in een actieve koopmodus bevindt, is de relevantie en effectiviteit van retail media hoger dan in traditionele kanalen. "Retail media is de logische volgende stap in onze samenwerking met leveranciers", aldus De Beijer. "Het versterkt niet alleen hun marketinginspanningen, maar draagt ook bij aan een betere ervaring voor onze klanten."